۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۲۳

سلطانی فر:

16 اثر تاریخی ثبت شده یونسکو توسط هیات امنا اداره می شود

16 اثر تاریخی ثبت شده یونسکو توسط هیات امنا اداره می شود

شیراز - خبرگزاری مهر: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گفت: 16 اثر تاریخی ثبت شده یونسکو توسط هیات امنا اداره خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر مسعود سلطانی فر عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از تخت جمشید و پاسارگاد در جمع خبرنگاران افزود: طی یک ماه آینده مجموعه تخت جمشید به وسیله هیات امنا اداره خواهد شد که تعداد آنها بین 7 تا 11 نفر خواهد بود.

وی تصریح کرد: 16 اثری که توسط هیات امنا اداره خواهد شد طی شش ماه اول سال نفرات آنها مشخص و اولویت با  پژوهشگران و نخبگان منطقه خواهد بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص وضعیت سرمایه گذاری در بخش گردشگری گفت: احساس می کنم فصل گردشگری در فارس فصل اصلی توسعه اقتصادی استان است چرا که باید از زمینه های سرمایه گذاری بی نظیر موجود در فارس استفاده شود.

سلطانی فر یادآور شد: خوشبختانه امروز هتل ها مملو از گردشگر است و از طرفی شاهد افزایش حضور گردشگران خارجی نیز هستیم بنابراین فعالیت در زمینه های گردشگری و هتلداری در اولویت قرار دارد.

وی در خصوص ثبت جهانی مجموعه زندیه نیز گفت: 47 پرونده برای ارسال به یونسکو آماده شده که به نوبت در خصوص آنها اقدام می کنیم.

 

کد خبر 2275593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha